12 February 2015

BATU NISAN DIDIKLAH AKU!

 Berkongsi kisah benar yang saya lalui apabila bertemu dengan seorang usahawan yang merupakan penggerak utama projek kemanusiaan di Syria dan Gaza. Terus terang saya katakan, beliau telah gerakkan keluarganya untuk infaq dan anjurkan program untuk mengutip dana yang kalau dijumlahkan sudah melebihi jutaan ringgit. Ya! mereka dari golongan yang mewah namun tidak pernah lupa untuk membantu saudara di Syria dan Gaza. Apalah sebab dia dan keluarganya pilih jalan susah ini untuk bantu Ummah dikala semuanya sudah cukup lagi mewah untuk diri mereka. Saban masa beliau menangis tersentuh jiwanya bila melihat anak kecil syria dan gaza kematian kerana tidak cukup makan,ubatan dan selimut. Hancur hati terasakan masih gagal untuk membantu Ummah. Saat saya menemuinya di pejabatnya, terkejut kerana penuh dengan mafla dan gambar Gaza serta Syria. Cinta benar dirinya kepada Ummah. Tiba-tiba saya begitu terkesima saat melihat sebuah BATU NISAN yang tertulis namanya diletakkan di atas meja seorang CEO syarikat! Bila ditanya, jiwanya sangat berombak untuk mengadu betapa risaunya dia saat dipanggil pulang dikala kerja untuk agamanya sangat kerdil. Allah Hu Akhbar...............................Ya Rabb Namanya tidak dikenali tetapi kami sangat menyanyanginya. Moga Allah tempatkan beliau dan keluarganya bersama para syuhadah yang berjuang untuk agamanya. Limpahkan kebaikkan dan rezeki yang membahagiakan atas segala kebaikkan yang beliau lakukan. 

0 Cer komen Cikit: