25 June 2014

Hati Terluka Siapa Yang Tahu ???


Kerana luka di hati hanya Dia yang tahu…
maka pada siapa lagi harus aku mengadu?
tatkala hati bagai ditusuk sembilu…
kerana kata orang ini..kerana perbuatan orang itu…

Kerana pedih yang ku rasa hanya Dia yang mengerti…
maka pada siapa lagi harus aku mengadu??
tatkala amarah membakar diri…
dikata orang sana..dikeji orang sini..
  
Kerana lelah yang ku tanggung hanya Dia mampu menolong..
lalu pada siapa lagi harus aku meraung…
yang di sana menyinggung yang di sini tersinggung…
mahu saja aku hidup berkurung…
atau bermimpi ingin terbang bebas seperti burung..

Orang hanya nampak 
aku tersenyum gembira.
Melambai dan ketawa.
Di sudut hati yang terlalu dalam,
Tersimpan satu kisah duka
 yang amat menyakitkan jiwa.
Siapa yg tahu ??

Kisah duka yg akan aku
simpan sampai bila2x.
Luka di tangan,
Nampak di mata.
Luka dihati,
tiada siapa yang tahu...

Kuatlah hati, tabahlah dikau 
mengharungi dugaan dari sang penciptamu
Semoga dikau terus berada di dalam lindungan-Nya
InsyaAllah...

0 Cer komen Cikit: